Veldedighetskonsert i Skulpturparken - tirsdag 7. juni kl 19.00

Også i år avsluttet vi første kor-halvår med en veldedighetskonsert på Midtåsen.

Dette er i ferd med å bli en årlig tradisjon, og vi i SaBla Bra Kor rett og slett elsker å opptre i Skulpturparken.

Med kvitrende sangfugler både ute og inne, fantastisk utsikt over fjorden, og med grønt-i-grønt over alt rundt oss, så er det nesten litt magisk å synge der. Når vi i tillegg inviterer til gratiskonsert, der publikum i stedet oppfordres til å gi en liten gave til et godt formål, så blir dette en happening med ekstra mening både for oss og dere som hører på. Derfor bakte vi kaker og kokte kaffe til vårt publikum, sånn at det på toppen ble ekstra hjemmekoselig sammen med skulpturene & koret.

Under en nominasjonsprosess tidligere i år valgte korets medlemmer prosjektet "Tid som gave" til årets gode formål :-)

Vi samlet inn nesten kr 13.000 til stor glede for ildsjelene som jobber med prosjektet.

Beløpet vil bli formelt overrakt i forbindelse med korets første øvelse etter sommerferien.

"Tid som gave" er et prosjekt i Sandefjord kommune i regi av Utviklingssenteret for sykehjem og hjemmetjenesten i Vestfold. Prosjektet har eksistert siden 2014. Det handler om å organisere frivillige som støtte til pasienter med alvorlig sykdom, og som avlastning for deres pårørende. Prosjektet er organisert med en person som koordinerer tilbudet, og omfatter også kursing av de frivillige, og tett oppfølging.

Og tusen takk til Sandefjord Blad, som hadde denne supre omtalen før konserten: